Urheilutien vesihuoltosaneeraus

Urheilutien vesi-, viemäri-, sadevesi- sekä kaukolämpöverkoston saneeraus alkoi 3.6.2024. Tie on suljettu, tonteille ajo järjestetään. Myös vesikatkoja on tulossa. Kaikista katkoista pyritään ilmoittamaan alueen asukkaille etukäteen tekstiviestipalvelulla. Pyydämme varautumaan katkoihin ja varaamaan vettä vesiastioihin katkojen ajaksi. Pahoittelemme katkoista ja saneerauksesta aiheutuvaa haittaa ja vaivaa alueen asukkaille.

HUOM! Keskuskatu on suljettu liikenteeltä Urheilutien risteyksen kohdalla ma 1.7.2024 alkaen noin 2 vk ajaksi.

Kesälomatiedote

Vesihuoltopäällikkö Niko Kryssi on vuosilomalla 1.7.-21.7.
Vesihuoltosihteeri Leena Grönholm on vuosilomalla 1.7.-22.7. ja 26.7.-29.7. sekä 2.8.

Yhteydenotot vesihuoltolaitoksen päivystäjään vain kiireellisissä asioissa, kiitos!

Maksujen tarkistus 1.1.2025

Vesihuoltolaitoksen maksuihin on tulossa korotus 1.1.2025 alkaen (tekninen valiokunta 22.5.2024 § 47).
Korotukset ovat:
– Perusmaksu 20 %
– Veden ja jäteveden käyttömaksu 10 %
– Lisä- ja erillismittarimaksu 10 %
– Sakokaivo- ja umpisäiliölietemaksu 10 %
– Liittymismaksu 10 %

Esim. 150 m3 vuodessa vettä kuluttavan perheen maksut nousevat 92 €.
(Nyt 870 €, ensi vuonna 962 €).

Yleisen arvonlisäverokannan nosto 1.9.2024

Hallitus on päättänyt kehysriihessä nostaa yleistä arvonlisäveroa 24 %:sta 25,5 %:iin. Hallituksen esityksen mukaan muutos astuisi voimaan 1.9.2024. Lakia ei toistaiseksi ole hyväksytty eduskunnassa, joten muutokset siihen ovat edelleen mahdollisia.

Omistajan vaihto

Kun kiinteistön omistaja vaihtuu, muista tehdä ilmoitus vesihuoltolaitokselle siirtoilmoituslomakkeella.

Vikailmoitukset

Vesi- ja viemäriverkostojen toimintahäiriöt:
Päivystys 24 h 050 550 1363

Häiriötiedote-tekstiviestien lähetyspalvelu

Laitilan kaupunki on ottanut käyttöön tekstiviestin lähetyspalvelun, jolla myös vesihuoltolaitos jatkossa voi lähettää häiriötiedotteita kuntalaisille esim. äkillisissä vesikatkotilanteissa.

Mikäli et saanut vk 19/2023 Laitilan alueella lähetettyä koetekstiviestiä, voit tilata sen palvelusta:

Vesihuollon häiriöt kartalla:

V. 2024 työkohteita

Koveron viemärilinjan rakentaminen (aloitettu v. 2023)

Urheilutien, Koulutien ja Kananpolun saneeraus (vesihuolto-, katu- sekä kaukolämpötyöt)

Kotoharjun asemakaava-alueen laajennuksen kunnallistekniset työt (vesihuolto, kadut ja valaistus)